وبلاگ

حشره کش ها

حشره کش ماده یا مخلوطی از مواد است که برای جلوگیری ، از بین بردن ، توقف رشد و کنترل هر نوع آفت استفاده می شود؛ که در طی تولید ، انبار کردن ،ذخیره سازی ، حمل و نقل، توزیع و تغییر و تبدیل مواد غذایی یا کشاورزی یا غذای حیوانات و یا هر ماده ایی که برای کنترل انگل خارجی در حیوانات به کار می رود را را شامل می گردد.

آفت‌کش‌ها موادی به صورت مایع، جامد یا گاز هستند که به منظور نابودی آفت‌ها به کار می‌روند. بعضی از این آفتها که مورد علاقه انسان‌ها نیستند، حشرات، علفهای هرز و میکروب‌هایی هستند که گیاهان را از بین می‌برند. بسیاری از آفت کش‌ها، سمی هستند و علاوه بر اینکه آفت‌ها را از بین می‌برند به انسان‌ها نیز صدمه می‌زنند.

طبقه بندی حشره کش ها

حشره کش ها را می توان به دو گروه عمده طبقه بندی کرد:

    • حشره کش های سیستمیک ، که فعالیت باقی مانده یا طولانی مدت دارند.
    • حشره کش های تماسی ، که هیچگونه فعالیت باقیمانده ای ندارند.
  • نحوه عملکرد حشره کش ها به این صورت هست که یا می کشد یا آن را غیرفعال می کند. این سیستم کارکرد یک روش دیگری برای طبقه بندی حشره کش ها ارائه می دهد.
  • نحوه عملکرد می تواند در درک اینکه آیا یک حشره کش برای گونه های غیر مرتبط مانند ماهی ، پرندگان و پستانداران سمی هست؟ ، مهم می باشد.

 

یک نکته مهم

گرچه مصرف صحیح حشره کش ها نقش مهمی در حفظ محصولات کشاورزی و دامی را دارد اما استفاده ی نادرست از آن ها می تواند برای انسان ها، موجودات زنده و محیط زیست نیزخطر ناک باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − = 0