وبلاگ

موش کش و تله چسبی

وجود موش در خانه چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

موش ها موجوداتی هستند که هنگام ورود به هر قسمت از خانه می توانند بسیار مضر باشند، بنابراین حتی مدفوع و ادرار آنها منبع عفونت ها و بیماری های مختلف و گاهی کشنده است، موش ها هر چیزی را که سر راه خود پیدا می کنند می جوند. به خصوص کابل های برق؛ آنها می توانند آسیب های جبران ناپذیری به خانه ها وارد کنند.

 

چگونه وجود موش در خانه را بررسی کنیم؟

  • چند وقت است که موش در خانه زندگی می کند؟
  • تعداد موش ها
  • تعداد سیم های برق یا لوله های آب و در دسترس بودن آنها
  • نحوه عایق بندی محیط
  • محل لانه موش ها

بسیار مهم است که قبل از ورود موش ها به خانه، خانه را به طور کامل بررسی کنید یا آنها را به طور کامل از خانه خارج کنید.

 

درباره علائم موش در خانه تحقیق کنید.

با بررسی کامل خانه مشخص می شود که موش ها دقیقاً چه آسیبی به کدام قسمت های خانه وارد کرده اند. قسمت هایی که عایق و آب بندی برداشته شده و مسیرها یا تونل ها ایجاد شده اند را بررسی کنید. به دنبال مدفوع و لکه ادرار موش باشید. احتمالاً با صدها یا هزاران مدفوع موش مواجه خواهید شد. غالبا؛ اما نه همیشه؛ موش ها همچنین مواد لانه سازی را در داخل خانه حمل می کنند.

 

علائمی که نشان دهنده حضور موش در خانه است

به دنبال چوب جویده شده باشید و به سیم های برق توجه کافی داشته باشید، زیرا اگر آنها جویده شوند خطر آتش سوزی وجود دارد. موش ها جوندگان هستند و عاشق جویدن هستند و به دلایل نامعلومی بیش از هر چیز دیگری تمایل به جویدن سیم و کابل دارند.

 

موش های مرده، نشانه ای خطرناک

موش های داخل خانه ممکن است پس از مدتی به هر دلیلی بمیرند، مرگ موش ها در خانه می تواند منبع خطرناکی برای انواع بیماری های ناشی از موش ها باشد. همچنین بوی بسیار بدی در خانه به مشام می رسد که محل دقیق آن مشخص نیست. موش های مرده حشرات دیگر را به منطقه جذب می کنند و مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.

 

اگر محل موش مرده را پیدا کردید، بدن آن را لمس نکنید. مواد پوسیده باقی مانده در بدن موش ها همچنین به باکتری ها و قارچ ها اجازه رشد می دهد و موجودات مزاحم مانند سوسک ها و مگس ها را جذب می کند و حاوی فرمول های شیمیایی است که به موش های جدید فرصت رشد در آینده را می دهد.

 

چگونه با موش در خانه برخورد کنیم؟

موش ها می توانند انواع آسیب ها را در هر قسمت از خانه ایجاد کنند، بنابراین لازم است سریعا از شر آنها خلاص شوید. مهمترین اقدامات برای کشتن موش در خانه عبارتند از:

  • شناسایی گونه های موش
  • تخمین تعداد موش
  • در مورد مکان های احتمالی موش ها در خانه تحقیق کنید
  • تعیین یک روش مناسب برای مبارزه با موش
  • مسدود کردن تمام نفوذ موش ها به خانه
  • از انواع تله موش استفاده کنید
  • کاهش دلایل جذب موش به خانه (غذا)
  • نظافت دائمی منزل

 

اما بهترین گزینه برای دفع قطعی موش های خانگی استفاده از چسب تله موش است. به کمک این ابزار می توانید با کمترین هزینه و زمان از شر موش های خانگی خلاص شوید.

 

تله چسب موش چیست؟

تله های موش چسبنده معمولا ورق های کاغذی کوچکی هستند که روی آن ها مواد بسیار چسبناکی وجود دارد. زنان خانه دار می توانند آنها را در امتداد دیوارها یا در مکان های عمومی که موش ها حرکت می کنند قرار دهند. هنگامی که یک موش یا جوندگان دیگر در تله قرار می گیرد، چسب وارد آن می شود. چسب آن را در جای خود نگه می دارد. تله های چسب در مقایسه با سایر تله های موش نسبتا ارزان هستند. این چسب حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی نیست و بنابراین برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک نخواهد بود.

همانطور که اشاره شد، این تله موش ها معمولا یک تکه پلاستیک یا مقوا هستند که سطح یکنواختی از چسب زنده غیر سمی روی آن پخش می شود که مشخصه آن این است که این نوع چسب به مرور زمان خشک نمی شود.

از این نوع تله در مکان هایی که امکان سمپاشی در برابر حشرات وجود ندارد نیز استفاده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که تله موش چسبنده برای موش های کوچک خانگی با وزن 10-30 گرم مناسب است. از آنجایی که موش های بزرگتر قوی هستند و اگر در دام بیفتند به راحتی می توانند خود را آزاد کنند، از طرف دیگر موش های بزرگتر نیز باهوش تر هستند.

موش کش و تله چسبی

نحوه استفاده از چسب تله موش:

از دستکش لاتکس استفاده کنید. زیر کابینت آشپزخانه و گوشه دیوار اتاق خواب و زیر کولرها یک تله موش چسبناک بگذارید و طعمه را در وسط تله قرار دهید و یک شب صبر کنید و روز بعد تله ها را چک کنید و اگر تله را در کیسه زباله قرار دهید. موش می افتد از خانه بده و بگیر

بهترین طعمه برای تله موش خیار، کلوچه و کیک یا آجیل و مانند آن است.

 

موش کش و تله چسبی

 

دستورالمعل استفاده:

  1. مقدار کافی چسب را روی تکه ای از کارتن های ضایعاتی، مقوا ضخیم و شیشه یا سرامیک به ابعاد مورد نظر بریزید و بعد از قرار دادن یک تکه طعمه (ماهی تن یا کره بادام زمینی) آن را در جای موش قرار دهید.
  2. پس از به دام انداختن موش، آن را درون سطل زباله پرتاب کنید.
  3. تله را در یک مکان مرطوب یا مرطوب قرار ندهید.
  4. تله را در ابتدای شب تعبیه و جاگذاری کنید.
  5. چسب تله موش بسیار قوی است و در معرض هوا خشک نمی شود.
  6. از این محصول می توان برای گرفتن خزندگان دیگر نیز استفاده کرد.

 

نکات مهم:

  • در صورت لزوم، تله خطوط ساخته شده را خم کرده و آن را به سلیقه خود شکل دهید. یک تکه ماهی تن را در مرکز تله قرار دهید. آن را در جای موش قرار دهید و بعد از گرفتن موش ، آن را در سطل زباله پرتاب کنید. توجه: تله را در یک مکان مرطوب یا مرطوب قرار ندهید. در اوایل شب برای بهترین نتیجه گیر کرده است.
  • یکی از مؤثرترین راه های گرفتن موش استفاده از موش کش های کتاب است. این محصول را می توان در کارخانه ها ، خانه ها ، آپارتمان ها ، هتل ها ، رستوران ها ، روش استفاده از انبارها استفاده کرد: تله موش ها را با دقت باز کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − 8 =