وبلاگ

حشره کش برقی

بزاق و پاهای مگس حامل انواع باکتری و انگل بیماری‌زا است. مگس معمولاً تمایل دارد که بر سطوح آلوده مانند زباله‌ها و مدفوع بنشیند، سپس با ورود به محیط‌هایی که انسان زندگی می‌کند، عوامل بیماری‌زا را وارد زنجیره غذایی وی می‌کند. پشه مالاریا دیگر حشره‌ای است که در محیط‌های آلوده زندگی می‌کند و با نیش زدن انسان باعث ایجاد سالک در افراد می‌شود.

در فصل بهار و تابستان تعداد حشرات موذی مثل مگس و پشه افزایش می‌یابد. این حشرات به‌ویژه مگس‌ها، علاوه بر ایجاد مزاحمت، سبب به خطر انداختن سلامت و بهداشت ما نیز می‌شوند.

حشره‌کش‌های برقی بدون آسیب واردکردن به محیط‌زیست و ایجاد حساسیت و مسمومیت در انسان، حشرات موذی مزاحم را در کمترین زمان از بین می‌برند.

انواع حشره کش برقی

معمولاً حشره‌کش‌های برقی از قسمت‌های مختلف مانند لامپ، توری سیمی و منبع الکتریکی یا جای باتری تشکیل شده‌اند. این دستگاه‌ها معمولاً به شکل مکعب یا گرد هستند و جنس محفظه آن‌ها از جنس فلز یا پلاستیک است. باتوجه‌به عملکرد، کاربرد و اندازه‌ای که دارند به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند.

عملکرد دستگاه‌های حشره کش برقی معمولاً به دو مدل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

این مدل دستگاه با انتشار امواج فراصوت که در محدوده شنوایی انسان نیست اما حشرات آن‌ها را می‌شنوند. بر روی سیستم عصبی و شنوایی آن‌ها تأثیر گذاشته و سبب دور شدن و ازبین‌رفتن آن‌ها می‌شود.

راهنمای خرید حشره کش برقی هنگام خرید پشه کش برقی یا همان دستگاه حشره کش بهتر است به نکات زیر توجه شود: 1.دستگاه از نظر فنی و داخلی باید کاملاً استاندارد و بدون خطر باشد. 2.از یک برند معتبر خریداری شود 3.قابلیت ازبین‌بردن چندین حشره را به طور هم‌زمان داشته باشد. 4.هنگام ازبین‌بردن حشره بوی بد یا گاز سمی تولید نکند. 5.اندازه دستگاه متناسب با مساحت محیط انتخاب شود. 6.دارای امواج خطرناک و مضر برای انسان نباشد. 7.از نظر مصرف انرژی الکتریکی کم‌مصرف باشد. 8.آثار مخربی برای محیط‌زیست نداشته باشد.

  1. دستگاه‌ حشره کش:

در این نوع از دستگاه‌ها، یک یا چند لامپ رنگی وجود دارد که حشرات را به خود جذب می‌کنند. پس از نزدیک شدن مگس یا پشه به این لامپ‌ها جریان‌های الکتریکی بر صفحات یا میله‌های فلزی دستگاه، حشره را از بین می‌برد .

 

  1. حشره‌ کش پریزی

این دستگاه حشره کش از لامپ‌های LED رنگی، صفحه فلزی و کلید روشن – خاموش تشکیل شده است. برای استفاده از این وسیله، فقط باید آن را به پریز برق متصل کرد و کلید آن را فشرد. ازآنجایی‌که حشرات به‌خصوص پشه‌ها به نور آبی علاقه‌مند هستند، لامپ‌های این دستگاه آن‌ها را به خود جذب می‌کنند، سپس جریان برق درون صفحه فلزی، حشره را تلف می‌کند.

بیشتر کاربرد مدل برقی پریزی برای مصارف خانگی و محیط‌های کوچک مانند اتاق‌خواب است. با استفاده از این محصول در طول شب می‌توان از شر نیش پشه‌ها و حشرات دیگر راحت بود.

مزایای حشره کش برقی پریزی

  • مصرف انرژی آن بسیار کم و معادل یک وات است.
  • قسمت روکش دستگاه قابلیت شستشو و جداشدن دارد.
  • استفاده از آن بسیار ساده بوده و نیاز به سیم‌کشی ندارد.
  • برای سلامتی خطری ندارد زیرا نیاز به استفاده از قرص یا ماده شیمیایی نیست.

حشره‌ کش قرصی برقی

مدل قرصی برقی از یک کلید و جای قرص تشکیل شده و همان‌طور که از نام آن مشخص است، از یک قرص مخصوص باید در آن استفاده کرد. رایحه و بخار این قرص ابتدا حشرات را به خود جذب می‌کند و پس از نشستن حشره بر روی قرص سیستم عصبی آن را مختل می‌کند، این اختلال سبب ازبین‌رفتن حشره می‌شود.

البته در استفاده از پشه کش قرصی نباید زیاده‌روی کرد، زیرا گاز منتشر شده از قرص آن سبب بروز حساسیت شده یا بر روی شش‌ها تأثیر می‌گذارد.

راهنمای خرید حشره کش برقی

هنگام خرید پشه کش برقی یا همان دستگاه حشره کش بهتر است به نکات زیر توجه شود:

  1. دستگاه از نظر فنی و داخلی باید کاملاً استاندارد و بدون خطر باشد.
  2. از یک برند معتبر خریداری شود
  3. قابلیت ازبین‌بردن چندین حشره را به طور هم‌زمان داشته باشد.
  4. هنگام ازبین‌بردن حشره بوی بد یا گاز سمی تولید نکند.
  5. اندازه دستگاه متناسب با مساحت محیط انتخاب شود.
  6. دارای امواج خطرناک و مضر برای انسان نباشد.
  7. از نظر مصرف انرژی الکتریکی کم‌مصرف باشد.
  8. آثار مخربی برای محیط‌زیست نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × 5 =