وبلاگ

مناسب ترین زمان سمپاشی 

بهترین زمان برای سمپاشی منازل و همچنین بخش کشاورزی ،زمان تخم ریزی و تکثیر آن هاست. بهترین زمان برای سمپاشی حشرات زمانی است که میزان فعالیت در آن ها کاهش پیدا کرده است و در حال تکثیر و تخم ریزی هستند.

با بررسی شرایط موجود و شناسایی موجودات موذی بهترین زمان برای سمپاشی برخی از موجودات باید صبح زود و برخی دیگر عصر و شب انجام شود. مناسب ترین دما برای اسپری سم 27 درجه سانتی گراد است.

مناسب ترین زمان سمپاشی 

حشرات مختلف از جمله ساس ، سوسک و پشته در صورت مشاهده باید اقدامات لازم جهت از بین بردن آن انجام شود ،در غیر این صورت مشکلات بزرگتری را برای شما و سایر اعضای خانواده ایجاد خواهد کرد.

به طور کلی کنترل آفات باید در فصل تخم ریزی و تکثیر آن ها انجام شود اما در صورتی که در خانه ساس یا موجودات مودی دیگری را مشاهده کردید با شرکت های سمپاشی که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند تماس بگیرید و از آن ها درخواست کمک داشته باشید.

افراد آموزش دیده در این شرکت ها با تجهیزات و سموم شیمیایی مناسب به محل مورد نظر اعزام می شوند و با بررسی شرایط بهترین سم و زمان را برای سمپاشی انتخاب خواهند کرد.

در زمان سمپاشی باید افراد حساس خانواده از جمله زنان و مردان سالمند ، زنان باردار ، کودکان خردسال و بیماران قلبی و عروقی ، عصبی و ریوی ، کلیوی از خانه خارج شوند و به مدت 48 ساعت از آن فضا دور بمانند تا مشکلات پوستی ، تنفسی و ریوی برای ان ها ایجاد نشود.

در مورد سمپاشی سوسک خانگی این نکته را باید در نظر بگیریم که در شب که میزان فعالیت سوسک کاهش پیدا می کند و در حال استراحت است بهترین فرصت و زمان برای سمپاشی و از بین بردن آنهاست که باید با احتیاط و رعایت نکات لازم انجام گیرد.

انتخاب بهترین زمان سمپاشی به چه چیز بستگی دارد

درختان میوه سالم، بهتر می توانند در برابر بیماری ها و حمله حشرات مقاومت کنند. سمپاشی سالانه درختان می تواند سلامت آنها را تقویت کند. بهترین زمان سمپاشی درختان میوه برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده، اواخر زمستان یا اوایل بهار است.

مناسب ترین زمان سمپاشی

در این زمان به خاطر عدم وجود برگ ها سموم کمتری برای پوشش درختان لازم است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. همچنین پاشش سموم به آسانی صورت می گیرد و آفات کش ها به تمام شاخه ها، ساقه ها و تنه ی درختان تاثیر خواهد گذاشت.

از علل دیگر انتخاب اواخر زمستان به عنوان بهترین زمان سمپاشی، می توان به نبود محصول اشاره نمود که مسمومیت در محصول ایجاد نمی گردد. استفاده از سم در زمان باز شدن شکوفه ها، منجر به آسیب زدن به زنبورها، گرده افشانی و شکوفه ها می شود. عدم گرده افشانی مناسب، منجر به کاهش بازدهی در میوه می شود.

علل دیگر در انتخاب بهترین زمان سمپاشی

باران و رطوبت هوا از عوامل دیگر در انتخاب تاثیرگذاری سمپاشی می باشد

انتخاب روزهای بدون بارندگی در اوایل بهار بسیار مهم است. از طریق باران سموم از روی گیاهان شسته و وارد خاک می شوند. در واقع بهترین زمان سمپاشی زمانی است که خاک نیمه مرطوب باشد و آب و هوا بدون بارش و خنک پیش بینی شود. برای حرکت شیره در گیاه و اثر بخشی سموم، به رطوبت نیاز است، بنابراین بهتر است یک روز بعد از سمپاشی آبیاری انجام شود. در بعضی از مزارع و باغات به دلیل سخت شدن پاشیدن سم، آبیاری بعد از سمپاشی صورت می گیرد.

بهترین زمان جهت سمپاشی و کوددهی از طریق محلول پاشی برگ چه زمانی هست؟

دمای هوا بین 15 تا 30 درجه باشد.‎‎ زیرا نور آفتاب به صورت عمود و مستقیم بر درختان می تابد و قطره های سم بر روی برگ درختان به عنوان ذره بین عمل می کند و منجر به سوزش برگها می شود. همچنین حرارت بالا موجب تبخیر سریع سم شده و باعث عدم اثربخشی سم در ساقه ها و شاخه های درختان می شود.

بین ساعت 9 تا 10 صبح و یا بین ساعت 6 تا 7 عصر بهترین زمان جهت عملیات محلول پاشی(کود یا سم) می باشد.

بدلیل اینکه کود یا سموم از طریق سیستم آوندی می توانند جذب گیاه یا درخت بشوند جدا از بحث کاهش عملکردی کود یا سم ممکن است رطوبت بوجود آمده خود محرکی باشد برای فعال شدن بیماریهایی مثل: سفیدک، لکه غربالی، آنتراکنوز و موارد دیگر. البته انتخاب بهترین زمان سمپاشی در طول روز علاوه بر مطالب فوق به انتخاب نوع سم نیز بستگی دارد.

مناسب ترین زمان سمپاشی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 3 =